top of page

הבלוג שלי 

ששה כללי זהב לעיצוב חדר-שינה בטוח לילדכם! חלק שלישי בסדרת המאמרים: האלף-בית בעיצוב חדרי ילדים


אחד הדברים החשובים לנו, כהורים, הוא שחדרם של ילדינו יהיה מקום בטוח ושלו, בדיוק כפי שאנו מבקשים זאת לכל שאר חלקי הבית שלנו. בבואנו לחשוב על עיצוב וריהוט חדר-ילדים, אנו צריכים לקחת בחשבון את העובדה הבסיסית שילדים מבלים זמן רב מאד בחדריהם, לבד וללא השגחה. לפיכך, אך טבעי לרצות ש"החלל הפרטי" שלהם יהיה בטוח ככל האפשר, מבלי שנצטרך לרפד את הקירות ולרהט את החדר כולו בריהוט עמיד ומוגן.

כשזה מגיע לבטיחות של ילדינו, אנחנו חייבים לבדוק את רמת הבטיחות בחדריהם, באותה מידה, לפחות, כפי שאנחנו מוודאים את בטיחותם ברכב.

בבואכם לעצב את החדר של ילדכם, הקפידו למלא אחר ששת כללי הזהב לבטיחות:

1. הקפידו שכל הצבעים של הקירות, רהיטים וצעצועים הם נטולי עופרת, נטולי רעלים, אמידים לאורך זמן וידידותיים.

2. הקפידו על סורגים בחלונות. גם בבית פרטי, לא משנה מה גובה החלון מהקרקע, ילד קטן עדיין יכול ליפול החוצה ולהיפצע.

3. נקודות חשמל, חייבות להיות מוגנות מפני התחשמלות, באמצעות מכסים.

עם כמות המכשירים החשמליים והג'דג'טים הנטענים למיניהם, כמעט תמיד אנו מוצאים מחסור בכמות השקעים החשמליים. לעולם אל תעמיסו על שקע אחד כמות גדולה מדי של מפצלים ומאריכים לסוגיהם. במיוחד בחדרי ילדים!

בנוסף, וודאו שבביתכם יש מפסק נגד התחשמלות, והקפידו לבדוק תקינותו מדי כמה חודשים.

4. וודאו שרהיטים עומדים, כמו ארונות, שידות, תנורי רדיאטורים וכיו"ב, הם יציבים ואינם יכולים להתהפך או ליפול בקלות. התקינו, נעילה בטוחה בכל המגירות למנוע מהידיים החטטניות הקטנות לפתוח אותן לרווחה.

רהיטים וריהוט המקובעים לקיר או תלויים, כמו מדפים, כוורות, ווילונות, גופי תאורה טלויזיות וכו', חייבים להיות מקובעים היטב ואו תלויים גבוה דיים, על-מנת שהקטנטנים לא יצליחו לטפס עליהם או למשוך אותם. ריכוז ומיקום כל הצעצועים והפריטים האהובים עליהם במקומות שקל יהיה להם להגיע, היא דרך קלה ונבונה המונעת ילדים מלטפס.


5. ודאו שצעצועים וכל שאר הפריטים בחדר, מתאימים לגיל הילד ואינם שבורים. שימו לב שבסביבת תינוקות אין צעצועים קטנים מדי, או כאלו המכילים פריטים קטנים, כמו עיני כפתורים שנקל להוציאם. תופתעו, שכל פעוט רך יכול להוציאם ועלול לבלוע אותם.

6. וודאו שכל פינות הריהוט של הילדים מעוגלות וחלקות; אינן שבורות או שאין בהם חלקים רופפים.

ומעל הכל: היו תמיד מוכנים, למקרי חרום !וודאו שכולם יודעים את צעדי העזרה הראשונה הבאים:

הנשמה מפה לפה: לקורס עזרה ראשונה, צרו קשר עם מגן דוד אדום ליד אזור מגוריכם בעזרת הקישור הבא:

במקרה של הרעלה:

צרו קשר מיד עם המרכז לרעלים, בבית-החולים רמב"ם בחיפה

טל: 04-8541900

במקרה של שריפה, או מקרה חירום אחר:

כמו תמיד – המלצתי היא לעיין באתר של ארגון "בטרם", לפרטים וטיפים נוספים כיצד להגן על ילדיכם מפני פגיעה גם http://www.beterem.org/home/

הקיץ בעיצומו, והילדים עדיין בחופשה, נהנים מהחופש לעשות ככל העולה על רוחם, וגם מהאפשרות של לא לעשות כלום. לדאבוננו, תקופת הקיץ היא גם תקופת שיא לפציעתם של ילדים בבית ומחוצה לו. שמרו על בטיחותם של ילדיכם, ושיהיה קיץ מהנה!!!

חושבים על עיצוב או חידוש של חדר הילדים? צרו עמי קשר עוד היום לעיצוב חדר החלומות הבטיחותי לילדיכם ולכם!

יעל דיימונד, מעצבת פנים ומנהלת פרוייקטים, מתמחה בייעוץ, תכנון ועיצוב בתים פרטיים, דירות יוקרה, משרדים ובתי-עסק. בקרו גם בדף העסקי של יעל: www.facebook.com/yaeldiamondesigns.

כל הפוסטים
פוסטים אחרונים
bottom of page