top of page

הבלוג שלי 

שבעה טיפים למעבר דירה שישמור על שפיותכם, כמעט

הקיץ פה, סוף שנת הלימודים, אפשר כבר להריח את הארגזים, עטיפות הניילון והמַסְקִינְג טֵיְפְּ בכל שכונה. תקופת המעבר לדירה חדשה בעיצומה !...

לעבור דירה זה אף פעם לא קל! בין אם אתם עוברים לקומה מעל, שני בניינים ליד, או לבית חדש בצד השני של הכרך. בין אם אתם עוברים לדירה גדולה יותר או קטנה יותר, תמיד תמיד תמיד ישנו מתח, ויכוחים ומחסור בארגזים.

אז כדי לשמור עוד קצת על שפיותכם, להלן 7 טיפים חשובים לתקופה של מעבר דירה...

ראשית, עליכם להשלים עם העובדה, שלא משנה כמה אתם מתכננים או מסודרים, עדיין אתם עשויים למצוא את עצמכם עומדים בדירתכם הישנה והריקה מוקפים בערמות של קולבים או "מה שנשאר", חתול עצבני ושני ארגזים שלא נכנסו למשאית ההובלה, כשאתם מחפשים נואשות אחר רשימת האריזה והמשקפיים! ברגע שתודו שאינכם יכולים לנהל או להשתלט על הכל, זה הרגע שבו תוכלו לנסות לנהל את המעבר שלכם.

1. מעבר דירה הוא גם הזדמנות מושלמת לצמצם את כמות הדברים שיש לכם! רשמו על כל ארגז את אחת משלוש המילים : "לשמור", "לזרוק", "לתרום". כעת, כשאתם אורזים, בידקו בכל חדר וחדר לאיזה ארגז כל חפץ שייך ואל תהיו רחמנים. זרקו ותרמו יותר ממה שאתם שומרים!

2. תארזו בחכמה! בכל חדר וחדר, ארזו ראשית את כל הדברים שאינם בעונה (בגדי חורף, ספרי לימוד, כלים לחגים וכו'). מיד לאחר סגירת כל ארגז וארגז רשמו מיד מה הוא מכיל, אל תחכו לרגע האחרון, שמא תשכחו.

ארזו במזוודות מספיק בגדים וחפצים לשימוש מיידי (בגדי קיץ, תרופות וכיו"ב) המספיקים לחמישה ימים לפחות. יותר קל לארוז ולהוציא במזוודות, וגם ניתן להפריד בינן לבין הארגזים. מהרגע שהמובילים מתחילים להעביר, סביר להניח שהם לא יקחו את המזוודות עם הארגזים. אלו צריכים להיות חלק מהחפצים יקרי-הערך והעדינים.

3. ארזו קל! אל תעמיסו יותר מדי בכל ארגז! עדיף לארוז ארגזים קטנים וקלים יותר, במיוחד כשמדובר בארגזים של ספרים, ולא להעמיס משקל בארגזים גדולים. ארגזים כבדים עלולים להיקרע, חפצים יפלו מהם ועלולים להינזק. זכרו, שגם בדירתכם החדשה, אתם עדיין תצטרכו להעביר את הארגזים ממקום למקום בתחילה, מה שמהווה סיבה נוספת לארוז קל ולשמור על הגב שלכם!

4. הכינו רשימה נפרדת עם פרוט של כל ארגז ומספרו את הארגזים. אינכם רוצים שאחד מהם יישכח בפינה כלשהי בדירתכם הישנה או במשאית ההובלה.

5. חפצים יקרי-ערך ועדינים. אני ממליצה בחום להעביר את כל החפצים יקרי-הערך למקום בטוח טרם המעבר, עדיף לביתם של בני משפחה או לחברים. כך הם יעברו יותר בבטחה, ולכם תהיה פחות דאגה. את החפצים העדינים אפשר לחלק למספר קטגוריות. וודאו שאין כל עציצים וצמחים בתוך הבית, הניצבים באמצע הדרך, ומפריעים למובילים. גם את כל החפצים השבירים והזכוכיות, וביניהם: מראות, תמונות ממוסגרות וכיו"ב – הקפידו שהם להיות מחוץ לשטח המעבר של המובילים.

6. חיות מחמד. כלבים וחתולים חשים את השינוי והופכים חסרי-מנוחה ועצבנים יותר בשבועות הללו שבתקופת המעבר. השתדלו להרגיע את חיות המחמד ככל האפשר. לא מן הנמנע, שבתקופה זו ייטב לכלבכם או לחתול לשהות בביתם של חברים, שכנים או משפחה – שמכירים את החיה הזו היטב – ולא יסתובבו בין הרגליים של המובילים או חס וחלילה יברחו. לאחר המעבר לביתכם החדש דאגו להעניק לחיות המחמד תשומת לב רבה יותר, על-מנת להקל גם עליהם את המעבר! זיכרו, שבאופן כללי, חתולים הם חיות טריטוריאליות וכל שהם זקוקים לו הוא ארגז לצרכים, מזון ושתייה. לפיכך, ניתן להקדים ולהביא את החתול לבית החדש, ולהשאירו/ה באחד החדרים (עם דלת נעולה) עד חלוף הטלטלה.

7. שמרו על אווירה נעימה. וודאו שיש שתיה, כוסות, נייר טואלט, מגבות נייר ומגבונים זמינים, לכם ולמובילים. וודאו שהמזגן בביתכם החדש דלוק ועובד, זה יצנן את כולם ויגרום להם לעבוד בנוחיות ופחות עייפות.

ולמאמינים שבינינו – ישנה המסורת שלבית חדש יש להביא שני נרות, קמצוץ של מלח וקמצוץ של סוכר. אלו מזמינים אור לבית, שפע מזון ומתיקות.

אז אם גם אתם מתכננים לעבור דירה בקיץ הקרוב – זה הזמן לשדרג ריהוט, או להתפנק גם בשינוי עיצובי של חדר אחד או יותר. צרו עמי קשר עוד היום לקבלת ייעוץ והמלצות על מקומות אטרקטיביים לכל תקציב!

יעל דיימונד, מעצבת פנים ומנהלת פרוייקטים, מתמחה בייעוץ, תכנון ועיצוב של בתים, דירות יוקרה, משרדים ובתי-עסק. ניתן לבקר גם בדף העסקי של יעל כתובת: www.facebook.com/yaeldiamondesigns. לתאום פגישה עם יעל:054-4567243.

כל הפוסטים
פוסטים אחרונים
bottom of page