top of page

הבלוג שלי 

האלף-בית של עיצוב חדרי ילדים ! שישה שלבים לריהוט החדר!


אין דבר נערץ יותר בעיני מריהוט לילדים, וקשה יותר מלרהט חדר ילדים שגם אתם וגם הילדים יאהבו, וגם יהיה פרקטי ויגדל ביחד עם הילדים. כדי שזה יקרה, הנה שישה טיפים שיסייעו להעניק לילדיכם את חדר חלומותיהם!

1. לא משנה מה גודלו של החדר או גילם של הילדים, תמיד ניתן לחלקו לארבעה אזורים עיקריים (אזורים אלו עשויים להיות חופפים במידה מסויימת ולשאת תפקיד כפול, אולם עדיין חשוב לשמור על ארבעת הפונקציות העיקריות הללו בחלל):

  • שינה

  • משחק

  • עבודה

  • אחסון

2. היכן ממוקם החלון(נות) בחדר? – החלון מהווה הן מקור של אור והן מקור לדאגה (על הנושא של בטיחות, אתמקד במאמר נפרד, אולם זכרו שיתכן ותדרשו להתקין סורגים או כל אמצעי בטיחות אחר על החלונות). הדלת והחלון עשויים להגביל את המיקום של הצבת הריהוט או גודלם. בזמן התכנון, כל עוד אתם יכולים לתכנן את המיקום של פריטי הריהוט על הדף, חישבו מהי התצורה הטובה ביותר לטווח הבינוני לפחות.

3. אזור השינה: תינוק ישן במיטת תינוק, וכשהם גדלים עוברים למיטת פעוט, אחר-כך למיטת נוער ולאחר מכן גם למיטה וחצי. חישבו מהו המקום הטוב ביותר להציב את המיטה? מיטת תינוק צריכה מקום לצידה לכסא נדנדה או כורסת הנקה, בעוד שבחדר של ילדים גדולים יותר חשוב להשאיר מספיק מקום כדי לפתוח את המיטה לכשנדרש, וכן כסא או מתקן לצידה, לצורך תליית בגדים.

מיטת פעוטות, היא פתרון ביניים נפלא עבור ילדים קטנים. למיטות רבות כאלו ישנה גם מסגרת שניתן להגדילה. הקפידו לרכוש את המזרן הטוב ביותר! לעולם לא מוקדם מדי להתייחס לשמירה על גב בריא ותנוחת שינה טובה.

ככל שהילד גדל, גדל גם הצורך בהצבת מעמד קטן לצד המיטה עם מנורה, על-מנת לאפשר תאורה לקריאה במיטה. אם אין מקום בחדר להציב מעמד שכזה, בדקו האם מנורת השולחן קרובה מספיק למיטה על-מנת שתשמש את ילדכם גם בזמן קריאה. לחילופין, ניתן גם להתקין מנורה בקיר, מעל המיטה. הבעיה היחידה עם מנורה המותקנת בקיר היא שלא ניתן להזיזה ולהעבירה בקלות, במקרה של שינויים בחדר.

4. שטח למשחק: שטח למשחק אינו חייב להיות מוגבל לפינה של החדר. ניתן לתחם שטח למשחקים בעזרת שטיח צבעוני, שייתן, מלבד מקום ישיבה ומשחק, גם אווירה חמימה יותר בתקופת החורף. שטח רצפה זה יכול להיות מוסב עם הזמן לאזור עבודה, ככל שהילד מתבגר.

5. שטח עבודה: תינוק אינו זקוק לשטח "עבודה", אולם זהו שטח אידיאלי לשידה לתינוק, ומקום להלבשת והחלפת חיתולים. עם הזמן שידה זו אינה בשימוש עוד, וניתן להעבירה למקום אחר. לאחר פינוי השידה, המקום הופך להיות מקום מושלם לשולחן מחשב/הכנת שיעורים וכיו"ב. זה גם הזמן לבדוק שוב ומחדש את נקודות החשמל בחדר; יתכן שתצטרכו להוסיף נקודות חשמל ותקשורת עבור המכשירים החשמליים (מחשב, טלויזיה וכו').

ולבסוף, הוסיפו כסא לשולחן העבודה, ואם נותר מקום, אז כורסת רביצה. ואל תשכחו – גם כסא עבודה, חשוב שיהיה איכותי ויתמוך בגב של ילדכם. למידע נוסף אודות כסאות ארגונומיים לילדכם, עיינו גם בקישור הבא: http://www.kidspacestuff.com/blog/2011/08/reduce-fatigue-ergonomic-study-chair

6. מקום אחסון: אחסון הוא מאז ומתמיד נושא בפני עצמו, לא משנה עד כמה קטן או גדול החדר או אפילו הבית עצמו. לנושא זה בלבד אקדיש בהמשך מאמר שלם, אולם עדיין חשוב לזכור שכמעט כל פריט ריהוט בחדר של ילדכם יכול לשמש גם כשטח אחסון. במרבית המיטות יש שטח אחסון מתחתיהן, בין אם כמגירה למצעים ו/או צעצועים ובין אם חלל פתוח שם ניתן לשים ארגזים; מרבית שולחנות העבודה מגיעים עם מדפים לספרים או צעצועים.

וכמובן, ישנם ארונות. סוגי וגדלי הארונות הם כה רבים, ולכן חשוב מאד להתמקד בצרכים ובתקציב שלכם. בבואכם לבחור ארון, שאלו את עצמכם קודם לכמה שטח לתלייה אתם זקוקים? וכמה מדפים? היכן תעדיפו לאחסן נעלים? היכן תאחסנו פריטים גדולים, כמו שמיכות חורף, מעילים וסוודרים? היכן לאחסן ספרים, צעצועים ועוד פריטים אחרים?

האם אתם מעוניינים לרכוש ארון בהתאם לגיל ילדכם: ארון צבעוני וקטן לתינוק או ילד פעוט; או לקנות ארון שמתאים בהמשך גם לילד מתבגר?

כך או כן, תמיד חשוב למדוד ולרשום אורך, עומק וגובה הארון ולערוך חישובים בהתאם. כמו כן, בדקו את המבחר הקיים בחנויות וברשתות לסוגיהן. שאלו חברים ובני-משפחה ממה הם היו מרוצים וממה לא. והכי חשוב – זכרו והיו תמיד פתוחים לרעיונות חדשים, במסגרת האפשרויות הבלתי-מוגבלות לעיצוב חדרי ילדים!

האם גם אתם מצפים לתינוק/ת בקרוב, וברצונכם לעצב את חדר התינוקות של חלומותיכם? הילדים שלכם כבר גדלו, ואתם חשים שזה הזמן "לרענן" את החדר הנוכחי? – צרו עמי קשר עוד היום וביחד נעצב חדר מחודש נינוח ומלהיב עבור ילדיכם ועבורכם!

יעל דיימונד, מעצבת פנים ומנהלת פרוייקטים, מתמחה בייעוץ, תכנון ועיצוב בתים פרטיים, דירות יוקרה, משרדים ובתי-עסק.

בקרו גם בדף העסקי של יעל: www.facebook.com/yaeldiamondesigns.

כל הפוסטים
פוסטים אחרונים
bottom of page