top of page

הבלוג שלי 

איך לעצב את מטבח החלומות הכשר שלכם חלק א: הבנת הצרכים במטבח שלכם כיום

עיצוב של מטבח כשר הוא מורכב יותר, ואינו רק תכנון של יחידה אחת מכל דבר, אלא תכנון כפול – עם הפרדה של צד אחד לבשרי והאחר לחלבי. מאמר זה מחולק לשני חלקים, כאשר בחלקו הראשון נבחן מה קיים במטבח כעת. במאמר הבא אתמקד בטיפים וטריקים האהובים עלי, לעיצוב המטבח, תוך כדי התייחסות לכלי המטבח והאביזרים המצויים בו כעת.

ראשית, בחנו את מה שמצוי במטבח שלכם כיום, וכיצד אתם יכולים לתמרן ולזוז במטבח – גם אם הוא קטן – על-מנת שתוכלו להבין טוב יותר כיצד לעצב את המטבח הכשר שלכם.

המקום הטוב ביותר להתחיל בו הוא בדיקה ורישום של כל כלי-המטבח שברשותכם! העזרו ברשימות הבאות לרישום הכלים המצויים כרגע וכלים להם אתם עשויים להזדקק. זו הזדמנות נהדרת להשליך למיחזור כלים שבורים או חלודים, כמו גם מוצרי חשמל מקולקלים. ואף יותר מכך, זוהי הזדמנות למצוא כלים או מוצרי חשמל שעדיין במצב טוב, אך אינם בשימוש, ולמצוא להם בית חדש שם יהנו מהם תוך כדי שימוש. פשוט הדפיסו את הרשימה ומלאו אותה כהלכה !

ברשימות לא הוספתי כלים הקשורים לחג הפסח, שכן מרבית המטבחים הכשרים, אורזים ומאחסנים בארון נפרד את כל כלי הפסח.

רשמו את הכמות שיש לכם מכל מוצר. כלי הפרווה עשויים להיות בעיה, במיוחד מהסיבה שבדרך-כלל הם אינם "נשארים" פרווה לאורך זמן. לפיכך, הכנתי טבלה נפרדת, אותה תוכלו למצוא בסוף המאמר.

כלי מטבח

קערות, סירים ועוד

מוצרי חשמל קטנים

מוצרים נוספים

כלים נוספים

כלי מטבח - פרווה

בשלב הבא, שימו לב למשטחי העבודה במטבח וכיצד אתם עובדים בהם. התבוננו בתרשים המטבח להלן ונסו להבין את מבנה המבטח שלכם: היכן ממוקמים החלון/נות, דלת, מקרר, תנור, כיור ומשטחי העבודה. בחנו אילו מהאזורים במטבח שלכם אתם משמשים בתדירות גבוהה. שרטטו בתרשים את מרחב התמרון שלכם מהמקרר לכיור ולתנור. האם יש לכם מספיק משטחי עבודה? האם ישנם אזורים שאינם בשימוש נכון? הרישום הזה של "מפת" המטבח יסייע לכם לזהות אזורים בעייתיים שם נדרש פתרון.

מלאו את הטבלאות בזמנכם הפנוי ולמדו כיצד אתם משתמשים במטבח הכשר שלכם, ומהן הנקודות שבהם נדרשת התייחסות נוספת, על-מנת שתוכלו להשתמש בכל המאפיינים של המטבח הכשר בצורה הטובה ביותר לצרכים שלהם.

המאמר הבא יעסוק בטיפים לתכנון ועיצוב המטבח באופן המיטבי לצרכים שלכם!

יעל דיימונד, מעצבת פנים ומנהלת פרוייקטים, מתמחה בייעוץ, תכנון ועיצוב של בתים, דירות יוקרה, משרדים ובתי-עסק.ניתן לבקר גם בדף העסקי של יעל בכתובת: www.facebook.com/yaeldiamondesigns.

לתאום פגישה עם יעל:054-4567243.

כל הפוסטים
פוסטים אחרונים
bottom of page