top of page

הבלוג שלי 

רוצים בית שופע צמחים? השתמשו בארבעת כללי האצבע שלי!


ט"ו בשבט כבר כאן, וביחד עם החלומות לשתול צמחים רכים, אתם גם יכולים לדמיין כיצד יראה ביתכם, חדרכם, או פינה כלשהי בדירתכם השופעת צמחיה, שתעניק לביתכם הרגשה חמה ומזמינה. וכדי לשמור על הצמחיה הביתית בריאה ומלבלבת, השתמשו בארבעת כללי-האצבע הפשוטים האלה:

1. אור ושמש!

בדקו את הכיוונים של ביתכם/דירתכם, ואת כמות האור והשמש החודרים בכיוונים השונים, בהתאם לגדלים של החלונות והפתחים. בדקו האם הפתחים הגדולים בכיוון דרום? צפון? מזרח/מערב? האם יש שמש ישירה, ובמשך כמה שעות? האם יש אזור מואר ללא שמש ישירה? או מעט אור טבעי?

חדרים או פתחים שכיוונים לדרום, המוארים מרבית שעות היום וחשופים לשמש ישירה – אלו החדרים הטובים ביותר לצמחיה הביתית. כיוון דרום הוא נהדר לצמחים הזקוקים לאור במהלך מרבית שעות היממה, במיוחד צמחים גדולים, או עצים בכדים; מגוון צמחי-הבית הוא רחב ביותר ועשיר, אולם רבים אינם נועדו לשמש ישירה !

2. מיקום!

משתלמדו את שעות האור בחדרים - תוכלו לדעת באילו מהם והיכן תוכלו לשים ולמקם את הצמחים שיצמחו ויוריקו כל הזמן! זה השלב שבו חשוב גם להתייחס לשאלה: באילו מהחדרים אתם נמצאים על בסיס יום-יומי? אם שעות האור הארוכות ביותר מצויות בחדר שהוא הכי פחות בשימוש, אתם עלולים לשכוח להשקות את הצמחים (...נשמע מוכר?).

לכן, הסלון, המטבח ואפילו חדרי הרחצה, בהנחה שהם מוארים במידה מספקת, הם המקומות האידיאלים לשים שם צמחים.

3. השקיה!

באילו דרכים בכוונתך להשקות את הצמחים? אם אתם מתכננים להשקותם מבלי להזיזם ממקומם, וודאו שלכל אחד מהם יש צלחת מתחתם, לאגירת מים עודפים. אם אתם רוצים להזיז צמחים ולהזליף עליהם מים תחת ברז, או מזלף המקלחת – אתם תגלו מהר מאד שזו עבודה מעייפת למדי, שמחירה בעודף מים וסופה - נבילה.

אל תתלו צמחים באופן או במקום שקשה להגיע אליהם. אם לא קל להשקותם ולטפל בהם, הם עלולים למות.

זוכרים להשקות? אלו מכם, שהם כמוני, ואינם זוכרים – הכניסו לטלפון תזכורת קבועה להשקות את הצמחים – כך, איני שוכחת והצמחים שלי מלבלבים.

4. בקרו במשתלה!

קחו עמכם את כל הנתונים ואפילו תרשים סכמתי של החדרים והבית, ובקרו במשתלה הסמוכה אליכם. היוועצו בעובדי המשתלה מהם הצמחים הטובים ביותר עבור הבית שלכם. כל צמח שבחברו, בידקו את רמת העמידות שלו בשמש ישירה, לכמה אור ושעות אור הוא זקוק, תדירות ההשקיה, או כל בעיה שעלולה להיות עם ילדים או חיות מחמד.

התחילו עם צמח אחד או שניים, ובידקו כיצד הם מתאקלמים בביתכם.

ואם אתם מעוניינים בצמחים, שלא נדרשת להם כל טרחה והשקייה (!) – קנו צמחי אויר. הם האידיאלים עבורכם! http://www.airplants.co.il/.

לרעיונות נוספים, ומציאת הצמחים הטובים ביותר עבורכם , היכנסו ללינקים הבאים:


ולסיום, זיכרו: נדרשים בין 4-6 שבועות ולעתים אפילו עד שנה (!) לצמחי הבית להתאקלם בסביבתם החדשה, בביתכם.

אז אל תהססו ולכו לקנות צמחים – הפכו את ביתכם לבית עשיר בצמחיה שופעת !

יעל דיימונד, מעצבת פנים ומנהלת פרוייקטים, מתמחה בייעוץ, תכנון ועיצוב של בתים, דירות יוקרה, משרדים ובתי-עסק.ניתן לבקר גם בדף העסקי של יעל בכתובת: www.facebook.com/yaeldiamondesigns.

לתאום פגישה עם יעל:054-4567243.

כל הפוסטים
פוסטים אחרונים
bottom of page