top of page

הבלוג שלי 

זוג צעיר, דירה ראשונה - השתגעתם לקחת מעצב/ת פנים

לאחרונה עבדתי עם זוג צעיר, על שיפוץ דירתם הראשונה. הם פנו אלי לשירותי עיצוב פנים וניהול הפרוייקט ימים אחדים לאחר שקיבלו את המפתח לדירתם החדשה. הם רצו לעשות מספר שינויים בדירה (הורדת קיר, תכנון חלל המטבח, הסלון וחדרי שינה במטרה למקסם את החלל הקיים), לפני המעבר שלהם.

חברים שלהם ששמעו, שהם שכרו שירותי מעצבת פנים/מנהלת פרוייקט והיו בשוק, איך הזוג הצעיר הזה - ששניהם עובדים קשה, שילמו מקדמה לדירה ראשונה בחייהם ולקחו הלוואת משכנתא – מוכנים להוצאה נוספת של מעצבת פנים. הם ראו בהוצאה שכזו, כהוצאה מיותרת ויומרנית שזוג צעיר אינו יכול להרשות לעצמו.

תשובתי לחבריהם היתה: הזוג הזה עשו את הצעד הנכון בזמן הנכון! הם השכילו להשקיע במקום הנכון, כדי לשמור על הערך של הרכוש וההשקעה שלהם.

איך?:

עיצוב הבית הוא אחת ההוצאות הגדולות ביותר אחרי רכישת הבית. אם משכילים לעשותו בצורה נכונה, אתם עשויים להעלות את ערך הנכס שמהווה החזר שווה להשקעה בבואכם למכור את הדירה. לעומת זאת, עבודת שיפוץ שאינה מתנהלת כיאות עלולה להפוך לרשימה של נושאים למחלוקות וטעויות, שמתורגמות ישירות לעלויות יקרות פי כמה וכמה, לתיקון הטעויות ולעלויות הזמן המתארך עד להשלמת העבודה.

בכובעי הכפול, הן כמעצבת פנים והן כמנהלת פרוייקטים, ביכולתי להבין את רצונות הלקוח ולהעבירם, בין היתר דרך תוכניות העבודה וההדמיות, לביצוע מול הצוותים העובדים באתר, למנוע אי-הבנות, לתאם ציפיות ולוודא שהעלויות נשארות באיזון מתמיד.

אז כדי להימנע מטעויות יקרות בעיצוב ביתכם הראשון, להלן 12 טיפים חשובים לזכור:

1. חישבו אילו מהחדרים בבית הם החשובים ביותר עבורכם לשיפוץ: החללים הציבוריים (סלון, מטבח, פינת אוכל, שירותי/מקלחת אורחים), או החללים הפרטיים (חדרי שינה, פינת עבודה, חדר-משחקים וחדרי-רחצה). רק לאחר מכן התחילו לתכנן את הקניות עבור חדרים אלו.

2. הימנעו מצביעת קירות בגוני-צבע רבים (או מכשירים צבעוניים בשלל צבעים), אתם עלולים למאוס ברב-גוניות הזו הרבה לפני שתוכלו להרשות לעצמכם לשנות אותם שוב.

3. רכשו, ראשית, את הריהוט הגדול והעיקרי לבית לפני שאתם רוכשים את האביזרים הקטנים. מיטה לחדר השינה היא חשובה יותר מכיסוי המיטה; הספות בסלון חשובות יותר מהכריות לספות; תנור למטבח חשוב יותר ממדף תבלינים.

4. אף-על-פי-כן, זכרו שגם הפרטים הקטנים חשובים! תמונות שנבחרו לטעמכם יכולות להפוך כל חלל למקום חמים ומזמין יותר.

5. הכינו תוכנית לעיצוב הבית ורשימת קניות, הכוללות תקציב לכל סעיף. הקפידו לעמוד בזה. אם ברשימת הקניות רשמתם רכישת שתי מנורות – אל תקנו שלוש! אין כל צורך להעמיס את הבית, קל וחומר לחרוג מהתקציב, ברכישת פריטים מיותרים.


6. תמיד חישבו על איכות לעומת כמות. רכשו שתי שמיכות איכותיות, שתוכלו להנות מהן משך שנים ולא ארבע שמיכות זולות שתזרקו אותן (ואת הכסף שלכם) אחרי שתי עונות, כי הן מתחילות להתפורר. זהו חסכון וודאי לטווח הארוך.

7. ישנם פריטים שאף פעם אין מספיק מהם, כמו למשל, מגבות, סירים, קערות. ושוב – חישבו איכות לעומת כמות. יתר על כן, מאחר ותמיד צריכים פריטים אלו – זו יכולה להיות מתנה נהדרת עבורכם כשחברים ומשפחה יבקשו לדעת מה לקנות לביתכם החדש!

8. המטבח הוא אחד המקומות החשובים, המרכזיים וה"סואנים" ביותר בבית. על-מנת להפוך את חוויית השהות והשימוש בחלל זה למהנה ויעילה - השקיעו בסירים ומחבתות איכותיים, כמו גם במכשירים חשמליים, גדולים וקטנים, נוחים לשימוש, נגישים ואיכותיים.

9. שולחנות וכסאות למטבח ופינת האוכל –גם הם הוצאה משמעותית. חישבו על הסגנון שאתם אוהבים, מספר הסועדים סביב השולחן ביום-יום, כמו גם באירועים מיוחדים (ילדים, הורים, משפחה וכיו"ב). קיבעו תקציב ריאלי עבור הרשימה הזו, כמו גם רשימת עדיפויות: האם חשוב לכם יותר לרכוש כסאות בר סביב האי במטבח, ולהשקיע פחות בכסאות לפינת האוכל? האם חשוב לכם יותר שיהיה לכם שולחן גדול בפינת האוכל, ושולחן פחות גדול במטבח?

10. לפני תכנון הסלון, שיקלו היטב איך ברצונכם להשתמש בחלל זה. האם בכוונתכם לשים שם טלוויזיה ומערכת מולטי-מדיה? האם החלל ישמש לכם כחדר-אורחים שיש בו גם פינת עבודה? - כך או כך, הריהוט והאביזרים צריכים לשקף את האווירה והתפקידים שחלל זה משדר.

11. בבואכם לתכנן את החדרים חישבו על השימושים שברצונכם לעשות בחללים אלו. האם אחד מהחדרים יהיה חדר המשפחה, שם תוצב טלויזיה לכל המשפחה? האם אחד מהחדרים ישמש לכם כחדר-אורחים/חדר משחקים/משרד ביתי? –הריהוט והאבזור צריכים לשקף את הרצונות והפונקציות של החלל.

12. חדרי-השינה – אף להם נדרשת חשיבה ותכנון – האם חדר/י הילדים יהיו גם חדרי המשחק שלהם? האם חדר השינה שלכם ישמש גם כפינת עבודה? כמה ילדים ישנו/יכולים לישון בכל חדר?

חדרי הרחצה, הם לעתים החדרים שההתייחסות אליהם בבית היא בעדיפות הנמוכה ביותר. לפני הרכישה, רבים נוטים להסתכל בחטף ולעבור במהירות על חדרי-הרחצה, ורק לאחר המעבר לדירה הם מבינים באמת את המצב. אם אין ביכולתכם לשפץ את חדרי-הרחצה, רכשו אביזרים במחירים סבירים וקלים להתקנה, שישמשו אתכם עד שתוכלו לשדרג את חדרי הרחצה.

לסיכום, אין ספק, שרכישת דירה ראשונה היא חוויה מרגשת ומפחידה כאחד. זה לא הזמן "להסתדר עם מה שיש" או "לאלתר עד ש..." ; לכן, כמו שאתכם יודעים לפנות לאנשי מקצוע אמינים, על-מנת לוודא שאתם אכן מקבלים את הנכס הטוב ביותר עבור ההשקעה שלכם, כך גם עליכם לוודא שכל שדרוג או שיפוץ יבוצע בצורה מקצועית ואמינה.

זיכרו: שיפוץ שנעשה בצורה מקצועית ויעילה, הוא רווח כפול ומכופל - הן מעצם הגדלת ההנאה ונוחיות החיים בבית, והן מהשבחה אמיתית של הנכס.

יעל דיימונד, מעצבת פנים ומנהלת פרוייקטים, מתמחה בייעוץ, תכנון ועיצוב של בתים, דירות יוקרה, משרדים ובתי-עסק.ניתן לבקר גם בדף העסקי של יעל בכתובת: www.facebook.com/yaeldiamondesigns.

לתאום פגישה עם יעל:054-4567243.

כל הפוסטים
פוסטים אחרונים
bottom of page