top of page

הבלוג שלי 

5 טיפים לעיצוב SOHO מעורר השראה


5 טיפים לעיצוב SOHO מעורר השראה

אם אתם עצמאיים ועובדים מהבית, אתם לבטח יודעים, שיש לכם את הטוב ביותר והרע ביותר מכל העולמות!

יתכן שבהתחלה חלמתם שבעסק שלכם תוכלו "לעבוד בפיג'מה" ו"לעולם לא לאחר", אולם חלום לחוד ומציאות לחוד.גם בבית, המשרד שלכם צריך להיות משרד לכל דבר ועניין, וכדי שהעסק שלכם יצליח אתם צריכים להתייחס ברצינות מוחלטת גם לעבודה מהבית!

הגיע הזמן להתייחס ל SOHOל (Small Office Home Office) ברצינות וזה מתחיל בהבנת המאפיינים העיצוביים של ה SOHO שלכם.

כבסיס לכל עסק המתנהל מהבית, חשוב שההתנהלות שלכם מהבית, תהיה זהה או דומה ככל האפשר להתנהלות שלכם במקום עבודה מחוץ לבית.חשובה מאד ההפרדה בין חיינו המקצועיים והאישיים.

במאמר זה, אתמקד בחמישה טיפים חשובים שיעזרו לכם ליצור, לעצב ולשפר את חלל העבודה הביתי שלכם, שיעורר השראה ויגביר את ההנאה מהזמן שבו אתם "בעבודה".

1. חלל המשרד המצב האידאלי הוא כאשר יש אפשרות להקצות חדר מסוים בבית למשרד. במקרה שאפשרות שכזו אינה קיימת, חשוב להקצות אזור מסויים שיהיה מיועד אך ורק לצורך המשרד.

כך או כך, חשוב לוודא שכאשר נכנסים לקוחות או מטופלים הביתה, הבית מסודר ונקי (לאסוף מראש את כל הגרביים הזרוקים והצעצועים), וודאו שחדר-השירותים נקי וייצוגי.

2. ניהול אדמינטסטיבי וניהול מקצועי - רוב העצמאיים הם עסק של אדם אחד. לפיכך, ניהול העסק נחלק לשני היבטים, ובהתאם לשני אזורים נפרדים:

בצד אדמינטסטיבי – נדרש מקום לתיקי לקוחות, תיוקים, מסמכים, מחשב, שולחן עבודה שעליו מונח מחשב, ציוד מחשוב ואזור ל"הרים" של ניירת.

הפתרון: על-פי ובהתאם להיקף הצרכים האדמיניסטרטיביים, הציבו ארון או מדפים לסידור התיקיות והניירת. סדרו את התיקיות לפי נושאים ועדיפויות, כדי שבמידת הצורך יהיה קל להוציאם.

בצד המקצועי – החלל המיועד לעבודה המקצועי צריך להיות מתאים לפי כל מקצוע, לגופו.

הפתרון: סדרו מקום עבודה שבו יש מספיק מקום לעבודה המקצועית וללקוחות שלכם. כך לדוגמא: אזור למשחקים או כורסאות ישיבה; מיטה לטיפולים קוסמטיים או לעיסויים; כסאות, מראות וארוניות איפור, לחדר איפור או תסרוקות; שולחן סטודיו לעבודות אומנות, מדפים וארונות לאחסון הציוד; בהיותכם מי שמכירים הכי טוב את העסק שלכם, הפכו אותו למקום נוח ונעים לכם, כמו גם ללקוחות שלכם.

בכל מקצוע שאתם עובדים, אם אתם מקבלים לקוחות בבית, רצוי שתכינו מבעוד מועד שולחן וכסאות לפגישה.אתם יכולים להשתמש בשולחן העבודה שלכם.הכינו מראש לפחות 3 כסא/ות, אחד לכם ושניים ללקוחות.חשוב להקפיד שכסאות האורחים יהיו ללא גלגלים.

3. תאורה בחירת התאורה למשרד תיקבע בהתאם לאווירה שברצונכם לייצר:

תאורה לבנה (daylight) מעוררת בדרך-כלל ערנות ואנרגיה. תאורה כזו טובה למקצועות כמו עיצוב גרפי, רואי חשבון וכו'.

תאורה צהובה (warm light) יוצרת תחושת רוגע, ונינוחות. תאורה כזו טובה לחדרי עיסוי, ייעוץ/טיפול זוגי וכו'.

4. צבע אל תפחדו לצבוע קיר אחד לפחות בצבע שונה (לא לבן!); זה חשוב במיוחד כאשר אינכם עובדים בחדר נפרד, ואתם צריכים ליצור הפרדה בין אזור המשרד לשאר חלל הבית.

אפשרות נוספת, היא טפט, או לצבוע בצבע שיש בו גם טקסטורה עדינה (כמו צבע טיח או צבע משי).לקיר אפשר להוסיף גם כיתובים/מילים המעוררות השראה ומשמעותיות עבורכם והמקצוע שלכם.

לא משנה במה תבחרו, תמיד תזכרו לבחור את הצבע והאוירה שיהיו נכונים לכם ולעסק שלכם.

5. תוספות לשדרוג מראה המשרד

  • תלו תעודות הסמכה מקצועיות על קיר מסוים, במסגרות דומות, זהות או מותאמות.

  • הניחו ספרים ו/או כתבי-עת מקצועיים במשרד לעיונם של הלקוחות.

  • הוסיפו מדף כמיצג של פריטים הקשורים במקצוע. על-מנת לשוות למקום מראה מקצועי והרגשה של מקצועיות, כמו לדוגמא בסטודיו לצילום - הניחו על מדף (או ארון עם דלתות זכוכית) ציוד צילום ישן, מצלמת רטרו, תמונות ואביזרים.

לסיכום, המשרד שלכם הוא מקום שבו אתם עובדים ונמצאים מרבית שעות היממה.הפכו את המשרד הביתי שלכם למקום העבודה שבו אתם תרצו להיות.משרד שמעורר השראה הוא מקום עבודה שנעים ומעורר רצון גדול אף יותר לעבוד בו.

וזיכרו: בשורה התחתונה - אתם הבוסים של עצמכם! עצבו לכם את המשרד שבו תאהבו לעבוד מדי יום ביומו !

אם גם אתם רוצים לעצב את ה- SOHO האולטימטיבי לעסק שלכם,

התקשרו אלי עוד היום לתאום פגישה.

יעל דיימונד, מעצבת פנים ומנהלת פרוייקטים, מתמחה בייעוץ, תכנון ועיצוב של בתים, דירות יוקרה, משרדים ובתי-עסק.ניתן לבקר גם בדף העסקי של יעל בכתובת: www.facebook.com/yaeldiamondesigns.

לתאום פגישה עם יעל:054-4567243.

כל הפוסטים
פוסטים אחרונים
bottom of page